Het Team

Leden portfolio's:
 
    
Daan Hesseling Michel Schröder
   
Francois Brandt Niek van Waarde
   
Mark Plaating Peter Bienefelt
   
Gerard Vreugdenhil Richard Jansen
   
Hans Som Roel Tegels
   
Hiljo Hillebrand Stefan van Lieshout
   
 Bas Goossen  Wietse Schiere
 
Mike Onasse
 
 Kris Huysman

Tim  Boers
 
 
 

Visie

Het BoulangerieTeam is een vereniging van en voor de Nederlandse ambachtelijke broodbakkerij. Zij wil de ambachtelijke broodbakkerij in de breedste zin van het woord vertegenwoordigen in de branche en bij de consument. Haar einddoel is drieledig;

  1. Een positieve beleving bewerkstelligen in het eten van brood bij de consument
  2. Een voortrekkersrol op zich nemen om kwaliteit, vorm, smaak en innovatie te bewerkstelligen.
  3. Ook wil zij de mogelijkheid geven aan high potentials om zich op een ambitieuze, eerlijke maar sportieve wijze een plaats te verwerven in de top van het ambachtelijke bakkersvak bij internationale wedstrijden.

Daarnaast houden bestuur en teamleden van het BoulangerieTeam er een integere en coöperatieve houding op na, om in 2012 als belangrijkste vereniging in de bakkerijbranche gezien te worden.

Beleid

De teamleden zijn in trainingssessies leergierig, open, coöperatief en kritisch waarbij op een eerlijke en sportieve wijze het eindresultaat van de wedstrijd wordt gehaald en ervaren.

Ook vervullen de teamleden een ambassadeursfunctie voor de Nederlandse broodbakkerij. De benodigde discretie met betrekking tot receptuur en werkwijze is een vereiste voor de teamleden.

De teamleden van het BoulangerieTeam dragen de ambachtelijke broodbakkerij een warm hart toe en dragen dit altijd uit.

De doelstellingen van het BoulangerieTeam zijn:

Verbeteren van het totale imago van het ambacht en ambachtelijke broodproducten bij zowel het onderwijs, de ambachtelijke bakkerij (ondernemers en medewerkers) alsook de consument.

  • Het scouten, opleiden en begeleiden van young potentials in het ambachtelijk broodbakkersvak.
  • Het verbeteren van productbeleving en smaakbeleving van broodproducten bij de consument.
  • De promotie en profilering van de ambachtelijke broodbakkerij in de ruimste zin van het woord.
  • De promotie van het BoulangerieTeam in de ruimste zin van het woord via nationale en internationale vakwedstrijden.
  • De uitoefening van een kennis- en innovatiecentrum ten behoeve van de ambachtelijke broodbakkerij.

Het kennis- en innovatiecentrum:

Het BoulangerieTeam ontwikkelt innovatieve productconcepten waarin geur, smaak en vorm het middelpunt vormen. Door deze producten verbreedt het BoulangerieTeam de horizon bij collega's en draagt zo bij aan het profileren van de ambachtelijke broodbakkerij bij de consument.

Het BoulangerieTeam wordt gepositioneerd als het kennis- en innovatiecentrum.